Monday, November 30, 2009

Kenapa anda tak patut simpan Emas

hehehe....topik kali ni aku spin plak...jadik pessimistik

aku rasa blm lambat nak wish Selamat Hari Raya Aidil-Adha pada sesume kengkawan aku.....post aku kali ni pun ade kena-mengena ngan Hari Raya Korban nih...

hmm..kat kmpg aku ade family day...nak tgk gambar ble tgk kat link FB aku...lepas abis acara, aku ade la jupe sorang member aku nih...dia tau aku trading goldbar...so die pun tanye, "buat pe ko trading emas nih? bole kaya ker??"

- harga dia asyik naik jer...bile nak turun pun aku tak tau
- korang nak tunggu dia turun jugak??? tunggu la sampai semalam...sbb kalo ko tunggu harini dia dah naik lagi...
- kena rampuk abis reta aku....
- emas ni kalis inflasi, aku mmg suka inflasi...aku kan kaya...apelah sgt kalo roti canai harini yg berharga lapan posen sekeping menjadik RM1.20 sekping next year...Aiman tak kesah...
- membazir la beli emas nih...nak resell kena tolak 5% dari harga beli....pastu ejen plak dpt komisen...aku yg beli ni dpt ape???

pastu aku tanye dia satu soalan killer yg buat dia terdiam...."let say, ade orang yg sgt dermawan nak bagi ko 2 pilihan kekayaan yg bernilai RM1juta, yg mane ko akan pilih dan KENAPA??? wang tunai atau Emas?"

1 comment:

Suziela said...

kalau aku pilih ermmmm..entah..tak tau lah nak jawap..hehehe