Thursday, October 29, 2009

Oh Rumahku & Oh Emasku....

Tanggal 28hb Oktober merupakan tarikh keramat untuk aku. 2 great things happened on the same day! Yg Ketama....Loan unit penthouse aku dah berjaya diluluskan selepas 2 kali reject (KNS tul!!!) muahahaha....so aku dah bule legallise aku punye rental collection dgn tenant yg dah sedia ade tu. Umah ni dibeli secara auction pada 5hb Sept 2009. Details pasal umah ni akan aku buat pada post yg akan datang...thanks to cik farazila yg telah memberi tunjuk ajar pasal umah lelong, pokli sifu emas aku, and tak lupe jugak pie2020 as your blog follower.


Yg kedua...aku dah menjadi penggali lombong emas alaf baru! Errr...aku dah jadik towkey emas daa....so kenapa emas? kenapa rumah? sebab 2 aset ni ade aura yg sgt power. Tak caye? cube try test tgk....

beli emas, pastu simpan bawah bantal, lepas setahun amik balik emas tu, jual balik, tgk berapa keuntungan yg ble dapat, konfirm lebih dari 8% (div+bonus ASB 2008). tu baru kalo simpan jer, kalo emas tu kita tradingkan? atau kite rempitkan? hmm....masyuk tuh... samela jugak konsepnye dgn rumah... kembangkan portfolio aset anda.

perghh...aku cite ni mcm aku ni terer sgt jer...wakakaa, bukan ape.... semangat! Korang doa kan je la aku berjaya. FYI, aku baru jer menjebakkan diri dlm portfolio emas& hartanah nih...so, aku masih byk kekurangan, tgh merangkak lagi nih....

pokli cakap, kalo nak berjaya kena ade 4 perkara:
i. Org yg berjaya sebagai pendorong
ii. Mentor/ Sifu sebagai pembimbing
iii. Product Knowledge
iv. Sistem yg berjaya

dgn menggunakan konsep ni la aku dah smp ke tahap ni....next step, to repeat the same step over and over again....

No comments: